PROGRAM ILMU HIKMAH KEBERKAHAN HIDUP & RUMAH TANGGA BAHAGIA ANUGERAH AGUNG

RAHSIA PROGRAM ILMU HIKMAH MAHABBAH AGUNG DAN SOLUSI KELUARGA

MAHABBAH AGUNG & SOLUSI RUMAHTANGGA

Allah SWT berfirman dalam QS Ar Rum : ayat 21

“Dan diantara tanda-tanda kekuasaanNya ialah ia menciptakan untukmu dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung merasa tenteram kepadanya, dan dijadikanNya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar benar terdapat tanda tanda bagi kaum yang berfikir.”

 

Ternyata, memiliki rasa cinta dan sayang adalah fitrah manusia. Dan hati kita hanya boleh tenteram apabila kita dekat dengan orang yang kita cintai. Sayangnya, tidak semua kisah cinta berjalan dengan lancar, sehingga kita perlu melakukan ikhtiar mencari solusi atas masalah cinta yang kita hadapi. Amalan-amalan ilmu hikmah berikut merupakan amalan yang sesuai untuk urusan cinta dan rumah tangga.

 

PROGRAM ILMU HIKMAH KEBERKAHAN HIDUP & RUMAH TANGGA BAHAGIA ANUGERAH AGUNG

Dalam membina keluarga yang baik kadangkala masih terbentur dengan suatu keadaan yang belum atau yang tidak diinginkan. Keadaan yang tidak diinginkan dalam rumah tangga inilah yang di sebut masalah dalam rumah tangga. Sebagai contoh dengan sering adanya pertengkaran padahal cuma melibatkan masalah kecil dan remeh. Dan masalah yang lebih berat biasanya adalah masalah kesetiaan, perekonomian, anak-anak dan urusan dengan orang tua yang kadang kala terdapat perbezaan pendapat yang di anggap sebagai jurang pemisah.

 

Hal-hal seperti ini harus difahami bahawa namanya hidup berumah tangga itu harus siap sedia dalam segala hal. Bersap sedia dengan adanya perbezaan, bersiap sedia dengan adanya masalah yang muncul serta siap saling menerima segala kekurangan dan segala kelebihan masing-masing. Kehidupan itu memang selalu ada persoalan yang terkadang berbeza dengan kehidupan yang kita harapkan, padahal solusi semuanya ada pada diri kita masing-masing dan dengan Tuhan. Kita harus belajar menjaga emosi tetap stabil, tenang dan ikhlas lahir batin serta tawakal kepada Allah SWT.

 

Salah satu cara supaya Anda memiliki karakter damai. Tenang, ikhlas serta bahagia yang akhirnya Anda boleh menyikapi kehidupan ini dengan baik dan menjadikan kehidupan Anda berkah serta rumah tangga sejahtera damai sentosa adalah menggunakan dan mengamalkan wirid dan doa untuk munajah mendekatkan diri dengan Yang Maha Pencipta. Iaitu boleh dengan wirid dan doa keberkahan hidup dan keberkahan rumah tangga dengan ijazah dari Dr.Mohamad Rizal Bin Rosdi Ph.D yang merupakan Pakar Ilmu Hikmah ini. Insya Allah kehidupan Anda berkah, semakin makmur serta sejahtera, rumah tangga tenteram dan Anda dekat dengan Allah SWT.  Hidup dapat istiqomah serta tenang jiwa sihat raga Anda.

 

Wirid dan doa ini adalah ajaran dari para Aulia’ Allah yang sudah terbukti oleh orang banyak dalam membawa keluarga serta kehidupan mereka semakin baik atau berkah. Berkah boleh diertikan bertambahnya kebaikan dan kebaikan dalam segala aspek kehidupan Anda. Bererti segala cita dan cinta serta keperluan hidup akan selalu tercapai serta mampu Anda peroleh dengan jalan yang di ridhoi Allah SWT.

 

Keluarga menjadi tenteram, rumah tangga menjadi damai, rezeki lancar serta ibadah tenang. Selain itu akan memperbaiki keturunan menjadi soleh solehah dan hubungan sosial dengan orang lain, misalnya tetangga, teman kerja, orang tua atau mertua pun insya Allah akan mendapatkan keberkahannya juga menjadi rukun, tenteram dalam ridho Allah SWT.

 

YURAN KURSUS:RM170

 

Yuran Kursus ini bukan harga untuk membeli Ilmu Hikmah, kerana ilmu hikmah tidak dapat diperjual belikan. Anggap saja yuran itu sekadar perbelanjaan kursus atau sebagai caj pelayanan yang kami berikan untuk Anda selama belajar ilmu hikmah. Berikan yuran kursus dengan ikhlas sebagai tanda rasa terimakasih Anda kepada sesama manusia yang telah membantu Anda dalam belajar.

 

CATATAN: Artikel ini ditulis oleh Anugerah Agung Spiritual Development Centre Diharap tidak copy-paste tulisan ini ke blog atau website lain tanpa izin dari pihak Anugerah Agung Spiritual Development Centre. Terimakasih atas kesedaran Anda untuk menghargai hasil penulisan orang lain. Semoga hidup Anda lebih berkah kerana telah berbuat benar.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s