PROGRAM ILMU HIKMAH AKASYAH ANUGERAH AGUNG

PROGRAM ILMU HIKMAH AKASYAH ANUGERAH AGUNG

Sangat beragam aneka ilmu yang Allah turunkan ke bumi. Dari berbagai ilmu-ilmu seluruh bumi ini hanya 1 % nya saja ilmu Allah yang di turunkan ke bumi. Selebihnya masih di langit dan di alam akhirat tidak diturunkan oleh Allah ke bumi.

 

Walaupun demikian hanya 1 % ilmu yang di turunkan ke bumi. Apabila dimisalkan di tulis dengan tinta, dan air samudra/ laut di jadikan tinta untuk menulis ilmu Allah masih tidak cukup.

Di Nusantara sendiri saja berbagai ilmu atau aliran yang sangat beragam, Ada ilmu jenis alirannya hitam, ada juga yang putih, ada aliran kejawen, aliran tradisional dan berbagai macam ilmu-ilmu dan aliran masing-masing yang begitu banyak sekali.

Salah satu ilmu yang di sukai kalangan atau golongan ilmu putih adalah ilmu hikmah. Ilmu hikmah adalah ilmunya para aulia’ atau ilmu yang diajarkan oleh golongan keislaman taat/ golongan putih dari para Nabi, sahabat, tabiin, ulama’, kyai, ustaz dan lainnya yang diamalkan atau riyadhohnya sejalan dengan syariat agama Islam sesuai kaedah keimanan dan ketakwaan kepada Allah SWT.

Salah satunya adalah Ilmu hikmah asma’ atau wirid doa akasyah R.A. Asma’ doa akasyah adalah dari sahabat Rasulullah SAW. Ilmu hikmah akasyah mempunyai banyak faedah diantaranya ;

1.    Melapangkan rezeki Anda sehingga kehidupan Anda berkecukupan.

2.    Mendapatkan keselamatan zahir dan batin bepergian kemanapun.

3.    Apabila Anda memiliki hutang, maka akan segera terbayar hutang Anda.

4.    Anda dapat menyembuhkan penyakit panas, orang gila dan gangguan syaitan atau jin serta penyakit gaib lainnya; pelet, santet, sihir dls.

5.    Melindungi rumah Anda dari berbagai bencana termasuk terhindar dari kebakaran dan bencana alam serta selamat dari perbuatan manusia.

6.    Dan diampuni segala dosa kita oleh Allah SWT.

Serta masih banyak hikmah atau faedah apabila Anda mengamalkan ilmu hikmah ‘Akasyah ini. Semua adalah kita pasrahkan kepada Allah, kita bertawakal kepada-Nya dengan keimanan yang tinggi serta usaha semampunya dengan bekal niat ikhtiar karena beribadah kepada Allah SWT.

Hikmah atau faedah yang muncul dari ilmu hikmah akasyah bukan di Bantu oleh Jin, khodam atau sebangsanya. Melainkan memang benar-benar Allah secara langsung atau dengan perantara Malaikat yang telah di perintah Allah untuk mendapatkan semua faedah diatas bagi yang mengamalkan ilmu akasyah ini.

Siapapun Anda pastinya akan mencapai dengan apa yang Anda inginkan, asalkan benar-benar sungguh-sungguh, ikhlas dalam menjalankan ibadah dan riyadhoh, serta mempunyai ketekadan dan keyakinan bahwa Allah mengabulkan semua doa-doa kita dengan sifat Rahman Rahim ( kasih dan sayang ) nya Allah SWT kepada seluruh hambanya yang bertakwa kepada-Nya.

 

Fadhilah Doa Akasyah:

Banyak sekali fadhilah dalam doa akasah ini, berikut beberapa fadhilah yang boleh kita ikhtiarkan :

1. Barang siapa yang membaca doa ini sehari sekali atau seumur hidup sekali jika tidak dapat membaca,maka tulisannya saja diletakkan di dalam rumah, Allah akan memberikan ampunan atas segala dosa-dosanya.

2. Dan barang siapa yang ingin berjumpa dengan Rasulullah SAW dalam mimpi, maka mandilah keramas pada malam Jumaat dengan memakai wewangian kemudian melakukan shalat dua rakaat kemudian setelah selesai shalat membaca doa ini lima kali dengan penuh ihklas, maka Insya Allah memperoleh anugerah berjumpa dengan Rasulullah dalam mimpi.

3. Jika ada orang yang sakit gila kerana godaan syaitan atau sakit panas dan di bacakan doa akasyah ini Insya Allah lekas sembuh.

4. Barang siapa yang tidak ingin kekurangan rezeki bacalah doa ini, Insya Allah tidak kekurangan rezeki.

5. Dan barang siapa mempunyai tanggungan hutang dan ingin lekas dapat membayarnya dengan membaca doa ini, Insya Allah lekas dapat membayarnya.

6. Barang siapa yang ingin menghafalkan Al-Quran, maka tulisan doa ini dengan ambar dan minyak kasturi serta minyak za’faran ditulis dalam mangkuk putih yang diisi dengan air, kemudian airnya diminum selama

tujuh hari, Insya Allah akan lekas dapat menghafalkannya

7. Jika ada orang yang meninggal dunia, tulislah doa ini pada kain kafannya, jika mayit ini didatangi ole dua malaikat Munkar dan Nakir untuk mengajukannya beberapa pertanyaannya, Insya Allah mayit ini akan dapat menjawabnya Allah berfirman : Sesungguhnya Aku malu menyiksa engkau kerana ada doa ini dan menyebabkan ia lepas dari siksa kubur kerana berkah doa ini.

8. Jika ada anak,isteri, pembantu atau yang lainnya pergi dari rumah tanpa Kembali maka lakukanlah shalat dua rakaat dengan hati yang ikhlas tiga kerana Allah sesudah membaca Al Fatihah membaca surat Al Ikhlas tiga kali, sesudah salam membaca doa ini, Insya Allah orang yang lari tersebut akan lekas kembali.

9. Sayyidina Usman bin Affan berkata : Sesungguhnya aku dapat menghafalkan Al quran berkah doa ini.

10. Sayyidina Ali Bin Abi Thalib telah berkata : Aku menjadi kuat kerana berkah doa ini.

11. Barang siapa membaca doa ini setiap hari tiga kali,nanti pada hari kiamat wajahnya akan seperti bulan purnama tanggal 14 dan masuk syurga tanpa kira-kira kerana berkah doa ini.

12. Dan barang siapa yang membaca doa ini, maka Allah SWT akan selalu melindunginya dari bahaya kebakaran.

13. Hasan Basri (semoga selalu mendapatkan rahmat Allah SWT berkata :Sesungguhnya aku telah mendengar Rasulullah SAW bersabda :Sesungguhnya seseorang tidak akan memperoleh pahala seperti pahalanya orang yang membaca doa ini.

14. Syekh Sya’ba (semoga senantiasa mendapatkan rahmat Allah SWT berkata: Aku mendengar dari sabda Rasulullah SAW. Barang siapa yang berdoa dengan doa ini, jika ia meninggal dunia, maka akan senantiasa mendapat anugerah dari Allah SWT tujuh puluh ribu Malaikat yang menghantar jenazahnya ke kubur yang setiap satu Malaikat alam nur/cahaya. Malaikat berkata : jangan takut engkau, sesungguhnya Allah SWT telah memberikan anugerah kepada engkau nanti hari kiamat dan membukakan

pintu syurga untukmu. Allah SWT pun berfirman : Wahai Fulan sesungguhnya aku malu menyiksa engkau kerana telah mengamalkan membaca doa ini.

15. Malaikat Jibril berkata : Sesungguhnya aku melihat doa Akasyah ini tergantung di bawah Arsy sembilan puluh ribu tahun sebelum Allah menciptakan bumi.

16. Barang siapa yang membaca doa ini setiap hari, sebulan sekali, setahun

sekali atau seumur hidup sekali, maka Allah SWT memerintahkan tujuh puluh ribu malaikat dari langit membawa kebajikan, serta diberikan mudah rezekinya dan memperoleh rahmat.

17. Doa ini apabila diamalkan tiap hari dan malam hari dengan hati ikhlas, maka ia tidak akan sakit kecuali sakit yang menyebabkan ia meninggal dunia.

18. Jika akan bepergian atau pergi berlayar, maka bacalah doa ini sewaktu akan pergi dan berlayar, Insya Allah akan selama dari marabahaya.

19. Sayyidina Abu Bakar Ash Shidiq ra telah berkata : Rasulullah SAW pernah bersabda padaku Janganlah kau tinggalkan membaca Akasah ini kerana sebab membaca doa ini kamu akan dapat kesentosaan dan anugerah dari Allah SWT dapat menghafalkan Al-Quran dan kitab.

20. Sayyidina Umar Bin Khatab berkata : Rasulullah SAW telah bersabda Wahai Umar bacalah doa ini,kerana membaca doa ini akan memperoleh pahala yang sangat besar, tujuh puluh ribu Malaikat berbuat kebajikan kerana membaca doa ini, satu Malaikat mempunyai mulut,tujuh puluh dan mempunyai kepala tujuh puluh. Tiap satu memuji kepada Allah SWT dan semua itu diberikan kepada orang yang mahu membaca doa ini, Allah memberi rahmat kepadanya.

 

YURAN KURSUS:RM150

 

Yuran Kursus ini bukan harga untuk membeli Ilmu Hikmah, kerana ilmu hikmah tidak dapat diperjual belikan. Anggap saja yuran itu sekadar perbelanjaan kursus atau sebagai caj pelayanan yang kami berikan untuk Anda selama belajar ilmu hikmah. Berikan yuran kursus dengan ikhlas sebagai tanda rasa terimakasih Anda kepada sesama manusia yang telah membantu Anda dalam belajar.

 

CATATAN: Artikel ini ditulis oleh Anugerah Agung Spiritual Development Centre Diharap tidak copy-paste tulisan ini ke blog atau website lain tanpa izin dari pihak Anugerah Agung Spiritual Development Centre. Terimakasih atas kesedaran Anda untuk menghargai hasil penulisan orang lain. Semoga hidup Anda lebih berkah kerana telah berbuat benar.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s